PISA ili Programme for International Student Assessment testiranje je provedeno prošle godine pod pokroviteljstvom Organizacije za ekonomsku saradnju. U Bosni i Hercegovini je testiranje provela Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje. Provodi se svake treće godine.
Obrazovne politike u BiH hitno se moraju poboljšati. Pokazuju to rezultati PISA istraživanja, a objavljeni su rezultati testiranja matematičke, čitalačke i pismenosti iz prirodnih nauka učenika u Bosni i Hercegovini.
Testiranje nekoliko hiljada 15-godišnjaka iz cijele zemlje je pokazalo da li i koliko imaju upotrebljivog znanja za svakodnevnicu. Učenici su ostvarili lošije rezultate u odnosu na većinu svojih vršnjaka iz regije i ostatka svijeta.
Od 79 zemalja svijeta, u kojima je provedeno testiranje, Bosna i Hercegovina je na 62. mjestu. Lošiji su samo Sjeverna Makedonija i Kosovo.
Biti pismen u današnjem suvremenom društvu znači biti naoružan s cijelim sklopom pismenosti.
U svom dokumentu posvećenom pismenostima 21. stoljeća UNESCO, naglašavajući njihovu nužnost za pojedinca i društvo u digitalnom okruženju, naziva ih pismenostima opstanka, preživljavanja (survival literacies) sugerirajući time da je razvoj društva i pojedinca nemoguć bez posjedovanja vještina bitnih šest vrsta pismenosti ( Horton, 2007.)
ŠEST OSNOVNIH VRSTA PISMENOSTI (pismenosti opstanka) su:
1. Osnovna/elementarna pismenost
2. Informatička pismenost
3. Medijska pismenost
4. Obrazovanje na daljinu i e-učenje
5. Kulturalna pismenost
6. Informatička pismenost
Mi smo našim učenicima uljepšali hol škole sa plakatom upravo na ovu temu.